tisdag 23 december 2014

Julefrid


Igår klippte jag av mitt hår lite. Sjukt skönt att inte ha så mycket hår som inte går att göra något med. Idag är dan före dopparedagen och även min sista arbetsdag på Mohlins. Tänk vilken möjlighet jag haft som jobbat där hela hösten. Är så tacksam över det även om det inte alltid vart kul. Men är väldigt tacksam för jobb och för att jag fått lära känna nya människor. 

Snart är det verkligen jul. Imorgon är det julafton och julkänslan börjar långsamt infinna sig. Jag tänkte skriva ett litet inlägg vad julen egentligen betyder för mig. För det kommer jag nog inte hinna imorgon. 

Jul har alltid varit en av mina favorithelger. Jag har alltid älskat att samlas hela familjen och äta god mat och träffas och bara ta det lugnt. Det är en helt fantastisk möjlighet. Jag gillar inte den här stressen innan med julklappar och allt jobb runt omkring för jag tycker att julen är en tid då man ska umgås med sina nära och kära och bara vara tacksamma för den tid vi får tillsammans. Julen är självklart en högtid då vi firar att Jesus kom till jorden. Gud steg ner till jorden och blev människa. Det är så stort så jag förstår det inte. Lilla Maria på tolv tretton år födde Guds son. Det är så ofantligt stort. Igår läste jag julevangeliet med en vän och det är himla mysigt. 

Så ta hand om er i juletid och visa varandra kärlek och omtanke. Jag tror att det är något väldigt viktigt! Julen är sannerligen familjens högtid men vi får inte glömma bort att även fira den med vår bror Jesus. 

Lukas 2 

Frid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar