onsdag 14 januari 2015


Ibland har jag en tendens att fastna framför Facebook. Jag börjar liksom kolla på olika personers sidor och ser vilka de är, om vi har gemensamma vänner. Det kan vara helt random folk och det kan vara människor jag känner väl eller kanske någon jag träffat en gång i hela mitt liv. Jag vet, jag är lite knäpp men jag tycker det är lite mysigt. Man hinner ju inte träffa alla jämt så det är lite som ett komplement till att jag inte alltid hinner se alla. Väldigt intressant är det i alla fall. 

Idag diskuterade jag med en kompis om att bestämma sig. Jag har själv i många år varit en vilsen själ som inte ville bestämma mig, jag ville ha alla vägar öppna. Om jag bestämde mig för vad jag tyckte och kände då skulle jag ju stänga av flera vägar när jag stod vid vägskäl. Men jag tror att det är väldigt viktigt att just bestämma sig. Veta vart man står i frågor som kan betyda väldigt mycket för andra och för en själv. Det tog väldigt lång tid men jag har bestämt mig för att inte dricka alkohol till exempel. Inte egentligen för att jag tycker det är fel utan för att jag tycker det är onödigt att utsätta mig själv för frestelsen att dricka för mycket. Jag vet med mig att jag kan ha svårt att säga nej och då är det enklare att helt ta avstånd, men det innebär inte att jag slutat hänga med vänner som inte är av denna åsikt utan mer att jag tror att det är viktigt att fundera över och diskutera varför man tycker som man gör och inte göra som jag gjorde för några år sen när jag ville ha alla möjligheter öppna.

Idag var jag i en av de två församlingar jag ska arbeta i Vårdklockans församling som ligger mitt i Visby innanför ringmuren. Fantastiskt fin kyrka. Jag var och hälsade på och hälsade på pastorn, kantorn och lite andra personer som var i kyrkan. Det känns jättespännande! Sen gick jag en promenad inne i Visby och tog lite kort. Detta är utsikten från kyrkan. Så vackert. Vilken vacker plats jag valt att bosätta mig på även om jag saknar snön ibland. 

Matteus 6:34

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar